top of page
mousikokinitiki.jpg
Μουσικοκινητική Αγωγή

Η μουσικοκινητική αγωγή στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία, αποτελεί ουσιαστικά το πρώτο βήμα για την έμπρακτη αισθητική αγωγή του παιδιού. Μέσω αυτής, το παιδί ευαισθητοποιείται ως προς τη μουσική, μαθαίνει να αντιλαμβάνεται διαισθητικά τα κύρια στοιχεία που την απαρτίζουν, αναπτύσσει την ενεργητική του ακοή και εξοικειώνεται με μουσικές έννοιες. Μέσα από το μουσικό παιχνίδι, του δίνεται η δυνατότητα να εκφραστεί ελεύθερα, να χαλαρώσει και να εκτονωθεί, να συνεργαστεί και να αναπτύξει την αυτοπειθαρχία του, καλλιεργώντας τον έλεγχο και το συντονισμό των κινήσεών του. Τέλος και πάνω απ’ όλα, να περάσει καλά, να νιώσει την ανάγκη να επιστρέψει.
Θεωρώντας λοιπόν δεδομένο ότι κάθε παιδί, υπό κανονικές συνθήκες, μπορεί να μάθει, να αναπτυχθεί και να δημιουργήσει, το πρόγραμμα κάνει προσπάθεια να δώσει στα παιδιά, αυτά ακριβώς τα ερεθίσματα, τις γνώσεις και τις αφορμές που χρειάζονται. Σκοπός είναι η σωματική και ψυχική ανάπτυξη των παιδιών, η ανάπτυξη της δημιουργικότητας και της φαντασίας.
Για την επίτευξη των στόχων του προγράμματος, αξιοποιούνται μέθοδοι μουσικής και κινητικής αγωγής, βασιζόμενες κύρια στα συστήματα Orff και Dalcroze, προσαρμοσμένες πάντα στο επίπεδο, τις ανάγκες και το ρυθμό εκμάθησης της εκάστοτε ομάδας παιδιών. 


Βασικά στοιχεία μουσικοκινητικής αγωγής


1.    Λόγος, Τραγούδι, Φωνή
2.    Κίνηση
3.    Γνώση / Χρήση / Κατασκευή μουσικών οργάνων
4.    Ελεύθερη / Αυτοσχέδια γραφή μουσικής
5.    Μουσική ακρόαση
6.    Μουσικά παιχνίδια
7.    Μίμηση και δραματοποίηση
8.    Αυτοσχεδιασμός
9.    Μουσικά παραμύθια
10.    Μελωδική και ρυθμική μουσική επένδυση


Στόχοι – Ικανότητες που επιδιώκεται να αναπτυχθούν


1.    Βιωματική μάθηση βασικών αρχών και νόμων της μουσικής, της μετρικής, του λόγου, της κίνησης, του χώρου, του χρόνου. Εξειδικευμένη επαφή με στοιχεία όπως είναι ο ρυθμός, η μελωδία, το τραγούδι, η κίνηση, ο χορός, η οργανογνωσία.
2.    Απόκτηση μουσικών εμπειριών και ικανότητας έκφρασης μέσα από τη μουσική (τραγούδι, χρήση κρουστών μουσικών οργάνων, μουσική δημιουργία).
3.    Ανταπόκριση σε συγκεκριμένα σήματα – σύμβολα και οδηγίες.
4.    Μουσική ευαισθητοποίηση, ανάπτυξη αισθητικού κριτηρίου, δημιουργικότητα, φαντασία.
5.    Ανάπτυξη και γνώση σωματικών και κινητικών δεξιοτήτων, αυτοεκτίμηση, πειθαρχία.
6.    Αλληλεπίδραση (Αυτονομία – Εξάρτηση – Συνεργασία) και επικοινωνία.

bottom of page