Μαλαγαρδή Ελένη
Η Ελένη Μαλαγαρδή είναι Δασκάλα Πιάνου με δεκαετή εμπειρία, κάτοχος Διπλώματος Πιάνου με Άριστα (10,00) παμψηφεί και Α’ Βραβείο. Είναι Μουσικοπαιδαγωγός με σπουδές στον Μεταπτυχιακό Κύκλο Μουσικοκινητικής Αγωγής Carl Orff της Σχολής Μωραΐτη σε συνεργασία με το International Orff-Schulwerk Forum Saltzburg (IOSFS).
Είναι επίσης τελειόφοιτη στο τμήμα Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας του ΕΚΠΑ με αντικείμενα μελέτης τη γλωσσολογία, τη διδακτική και την επίδρασή της μουσικής στη γνωστική ανάπτυξη και την εκμάθηση των ξένων γλωσσών.
Η παρουσία της στη μουσική σκηνή ξεκίνησε με τον Πανελλήνιο διαγωνισμό πιάνου της Χ.Ο.Ν. (2009), όπου απέσπασε το Β' Βραβείο σε ηλικία 15 ετών. Σε ηλικία 18 ετών απέσπασε το Β’ Βραβείο στον Πανελλήνιο διαγωνισμό Chopin Donysia Trust (2012). Μαθήτευσε δίπλα σε καταξιωμένους καθηγητές (Άρης Γραικούσης, Κωστής Γαϊτάνος, Michael Hauber, Ελίνα Γαβριηλίδου, Ιφιγένεια Παπαδογιάννη).
Διδάσκει πιάνο στην Μοντεσσοριανή Σχολή Αθηνών και στο τμήμα κλασικού πιάνου του Ωδείου Μουσική Εκπαίδευση. Η διδασκαλία της συνδυάζει στοιχεία της Ρωσικής και της Γαλλικής σχολής, καθώς και ασκήσεις επίλυσης τεχνικών προβλημάτων της προσέγγισης Taubman. Οι κλασικές μέθοδοι εκμάθησης του οργάνου συνδυάζονται με την βιωματική κατανόηση της μουσικής, ενώ δίνεται έμφαση στον συνδυασμό μουσικής, κίνησης και λόγου, μέσω στοιχείων της Μουσικοκινητικής Αγωγής Orff.
Με στόχο την ενίσχυση της δημιουργικότητας, αλλά και τη μέγιστη δυνατή εξέλιξη μουσικά και τεχνικά, το μάθημα περιλαμβάνει κλίμακες, γυμνάσματα και κομμάτια ανάλογα με τις προτιμήσεις των μαθητών, βασικές γνώσεις θεωρίας και αρμονίας, μουσικά παιχνίδια, αυτοσχεδιασμό, αλλά και οπτικοποίηση του ήχου πέραν των ορίων της παρτιτούρας μέσω μη συμβατικής σημειογραφία, body music και δραστηριότητες εμπνευσμένες από την μουσικοθεραπεία Guided Imagery Music (GIM).
Αναλαμβάνει επίσης την Μουσικοκινητική Αγωγή Orff, η οποία στοχεύει στη δημιουργική έκφραση, αισθητηριακή αντίληψη και επικοινωνία των παιδιών. Τα μαθήματα περιλαμβάνουν μουσικοκινητικά παιχνίδια, χορό, αυτοσχεδιασμό, ενορχήστρωση, ρυθμική αγωγή, ηχοΐστορίες, body music κ.α. Οι δραστηριότητες δομούνται ανάλογα με τις ανάγκες της εκάστοτε ομάδας σύμφωνα με την φιλοσοφία του Carl Orff.
Η μουσικοκινητική αγωγή εξασφαλίζει την καλλιέργεια της ομαδικότητας, του σεβασμού, της συνεργασίας και της αποδοχής. Έτσι τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να αλληλεπιδρούν μέσα από το παιχνίδι ενώ παράλληλα καλλιεργούν γνωστικές και κοινωνικές δεξιότητες.
Έχει παρακολουθήσει πληθώρα επιμορφωτικών παιδαγωγικών σεμιναρίων (ενδεικτικά με τους Σ. Γιακουμίδου, Λ. Ράμου, Α. Φυτίκα, Ντ. Σαββίδου, Μ. Φιλιάνου, Ν. Τσαφταρίδη, Ο. Αγαλιανού, Χ. Ράπτη), σεμιναρίων ψυχολογίας και ειδικής αγωγής (ενδεικτικά με τις Ο. Παμπούκιδου, Χ. Παπαηλιού), καθώς και σεμιναρίων ερμηνείας πιάνου με ενεργό συμμετοχή (ενδεικτικά με τους Β. Βαρβαρέσο, Αλεξία. Μουζά, M. Hauber, D. Blumenthal).